Rabu, 12 Disember 2012

susah ke nak lafazkan ucapan terima kasih?

setiap kali mawar update status... msti mawar sedang sedih.... ni ada story baru....
mawar sedih sangat  sbb bila kita dah tolong orang, dia xpernah hargai... bukan susah pun nak hargai pertolongan orang..... just cakap terima kasih sahaja sudah.... ni x, bila dia yang dikecap hebat dan tidak dapat penghargaan dari pihak atasan... abis semua orang diberitahunya.... tp bila yang depan mata dia, yang biasa tolong dia.. langsung xpernah nak hargai... sememangnya wujudlah orang yang sedemikian....

bila kita buat xtahu, mulalah tunjuk protes..... asik suruh kerani depan j yang buat.,.... lps dia buat, bukan aja ucap terima kasih.. malah siap nk belanja makan lagi...... saya ni bukanlah seseorang yang memandang duit untuk penghargaan.. tp tolonglah cakap terima kasih.. susah sangat k, nk ucapkan kata-kata itu?

aku pulak satu hal.. bila dah merajuk.. mmg ssh pulak nk dipujuk... dah masuk 3minggu aku xbercakap dgn orang itu..... bila kita dah xd... agaknya dia akan hargai kita x? emmmm dia kira dia punya ego aja... kita pon ada ego kita...... jangan dia pikir dia orang atasan.... boleh suka-suka ati dia aja nk buli-buli kitakan......

yang aku xpuas hati sangat... bila dia ditekan oleh orang atas.. aku yang kena..... orang xhargai penulisan dia bukan main.. konon-konon sedih..... tp helloo.... awak 2, disuruh buat kerja dengan bayaran yang lumayan.... so xpayahlah nk filing-filing sangat..... klu adik2 mmg aku dah tampar j muka dia... bayarannya bukan ckit belas ribu ok!!!! aku ni... haram xdapat apa2..... dapat penat gan n tmpat ko buli aja.. dia xpikir k, yang aku juga merupakan penulis dalam buku yang kononnya dia hasilkan sorang diri aja..... mmg sakit sangat hati ni... macam nk aja aku report kat orang atas/......

itulah situasi yang perlu dihadapi oleh orang baru, macam aku ni... just kena buli aja... huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan