Sabtu, 8 Ogos 2009

salam dugaan

Dugaan demi dugaan datang menghampiri, semakin besar dan mencabar dugaan-dugaan yang hadir menjeguk diriku ini. semakin hari menjadikan kita semakin kuat... agar dapatlah kita sama-sama menghadapi segala dugaan yang datang daripada yang maha Esa.
kekuatan dan kesabaran dalam menghadapi cabaran seharusnya ditempuhi dengan penuh kesabaran, agar kuta tidak tersungkur ditengah jalan.
Tuhan tidak akan memberikan kita dugaan atau cabaran yang kita tidak mampu tangani. berdoalah agar kita tabah dan dapat meyelesaikan tugasa kita sebagai khalifah di muka bumi kurniaan tuhan.
sekiranya kita merasakan kita kesuntukkan waktu, berdoalah agar kita diberikan kelapangan wakti, tetapi kita hendaklah mengunakan kelapangan waktu itu dengan penuh berhemah... sesungguhnya Allah maha kaya....
kesusahan hari ini adalah untuk kesenangan hari esok.........
sentiasalah bersyukur terhadap segala kurniaanNya kepada kita....
jika kita tidak dapat apa yang kita inginkan, maka hendaklah kita menerima seadanya apa yang kita dapat.. sesungguhnya Allah maha megetahui segala yang terbaik buat hambanya...
sekiranya kita gagal hari ini, tidak semestinya kita akan gagal selamanya... semua yang berlaku ada sebabnya, maka sama-samalah kita berdoa agar kita memilih hanya yang terbaik dalam kehidupan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan