Sabtu, 8 Ogos 2009

harapan




emak ku merupakan model yang menjadi contoh dalam hidup ku.. walaupun aku tidak pernah menunjukkan kepada emak ku bahwa aku amat menyayanginya.. tapi aku tahu dia tahu aku amat menyayanginya.... aku ni seorang yang tidak tahu bagaimana nak menunjukkan kasih sayang ku kepada orang yang aku sayangi....

ketabahan mak ku dalam menghadapi onak dan duri dalam kehidupan menyebabkan aku sedar bahawa, kita semua tidak perlu terlalu bergantung kepada seseorang. mak ku selalu berpesan agar berlajar rajin-rajin dan cari kerja elok-elok,..... dan jangan mengharap kepada orang lain.. sesungguhnya aku amat megerti apa yang mak ku maksudkan...

sesunguhnya pengalman itu sememangnya menyebabkan manusia itu lebih cekal dan tabah dalam menghadapi cabaran hidup... ku tidak pernah membenci.. tp sebagai manusia.. rasa sakit hati itu tetap wujud dalam diriku ini... sehinggakan kadang-kala aku menagis sndirian..

orang-orang yang megenali aku, akan tau yang aku ni seorang yang amat perahsia, dan suka memendam rasa bersendirian,..sekiranya aku mencritakan masalah ku pada orang, percyaah ia hanylah 3% sahaja daripada keseluruhan cerita. sebagaimana kamu semua melihat tulisan ku yang sememangnya kecil sebegitulah ciri-ciri yang ada dalam diriku ini (perahsia).

pelbgai kelas aku ikuti bagi membuang sikap skeptik dan falasi dalam kehidupan ku.. tapi aku xjua berjaya..... aku mmg tahu kedua-dua sikap ini merupakan sikap yang kurang baik bagi setiap individu.. tapi mungkin pengalaman dalam kehidupan yang menjadi penghalang daripada aku mengubah diriku ini... mungkin satu hari nanti aku akan berjumpa dengan seseorang yang mampu bertahan dan mengubah diriku ini untuk menjadi seseorang yang lebih baik...

korang pasti plik mengapa aku kerap menggunakan nick mawar berduri, nak tahu kenapa. sbb aku ni macam bunga mawar, yang indah dimata sahaja, tetapi tajam. dari sehari kesehari aku dapat rasakan bahawa duri di hatiku ini semakin tajam, dan menebabkan aku sendiri mengambil lagkah menjauhkandiri dari orang.

korag doakan ar ea.. agar aku dapat memperbaiki diriku ini,.......
salam sayang dari mawar berduri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan